top of page

10 Σημεία που πρέπει να προσέξει μία μικρομεσαία επιχείρηση για τον Marketing σχεδιασμό της.

  • Εικόνα συγγραφέα: Georgios Daskalelos
    Georgios Daskalelos
  • 11 Φεβ 2022
  • διαβάστηκε 3 λεπτά

Έγινε ενημέρωση: 14 Φεβ

Παρακάτω θα εξετάσουμε κάποια πολύ δομικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει κάθε εταιρεία να διερευνήσει, να αξιολογήσει και να αναλύσει σε βάθος πριν τον τελικό καθορισμός του στρατηγικού σχεδιασμού της σε επίπεδο Marketing και πωλήσεων.


Marketing-Communications-Blog-Articles-Marketing-Evaluation-Path-Cover-Photo-1
  1. Κατανόηση της αγοράς και εξασφάλιση ότι το επιχειρηματικό σχέδιο της επιχείρησης απευθύνεται σε θέματα της αγοράς (η επιχείρηση θα πρέπει να είναι σαφής ως προς το τι προσφέρει για την αγορά και τους καταναλωτές της. Θα πρέπει να προσφέρει ένα προϊόν που θα λύνει κάποια προβλήματα της αγοράς, άρα η επιχείρηση στηριζόμενη στις δυνάμεις της θα πρέπει να αναπτύξει, διαδώσει, διαφημίσει μία πρόταση αξίας [μοναδική πρόταση πώλησης], η οποία θα είναι σύντομη, περιεκτική και επικοινωνιακή).

  2. Ανάπτυξη καινοτομίας και όχι επιχειρηματικής ακολουθίας των άλλων επιχειρήσεων της αγοράς (για να επιβιώσει μια μικρομεσαία επιχείρηση πρέπει να είναι τουλάχιστον το ίδιο καλή με τους ανταγωνιστές της, αλλά για πετύχει και να αναπτυχθεί θα πρέπει να είναι καλύτερη από τους ανταγωνιστές της. Μια επιχείρηση θα πρέπει να είναι πάντα δημιουργική και να εξελίσσεται συνεχώς τεχνολογικά και νεωτεριστικά, γιατί έτσι μόνο θα μπορέσει να αναπτύξει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό).

  3. Αναγνώριση συνεργατών για ενδεχόμενη προσφορά τους στην επιχείρηση (η επιχείρηση πρέπει να αναπτύξει συνεργασίες και συνέργειες με άλλες επιχειρήσεις κυρίως μεγάλες που θα τις μεταδώσουν πολύτιμη εμπειρία γνώση και εξυπηρέτηση). Δείτε περισσότερο στο άρθρο: (Πως επιλέγει αποδοτικές συνεργασίες μία μικρομεσαία επιχείρηση.).

  4. Απόλυτη εστίαση στις ανάγκες των πελατών της αγοράς (η επιχειρήσεις θα πρέπει να αναλύουν πάντα τις ανάγκες των πελατών τους, γιατί μία επιχείρηση που κατάλαβε με ακρίβεια το λόγο που ένας πελάτης αγόρασε από εκείνη είναι σα να κατάλαβε μια σημαντική φόρμουλα επιτυχίας).

  5. Ετοιμότητα για οποιαδήποτε αλλαγή σε επιχειρηματικό επίπεδο (η επιχείρηση θα πρέπει να πάρει αποφάσεις για ριζικές αλλαγές στην επιχείρηση που συχνά σημαίνει περικοπές σε προσωπικό και πόρους).

  6. Διαχωρισμός του σχεδιασμού της επιχείρησης σε βασικό και αναπτυξιακό (βασικός σχεδιασμός προκύπτει αν η επιχείρηση αν και κατά το επόμενο οικονομικό έτος η επιχείρηση διατηρήσει τις ίδιες διαδικασίες παράδοσης, τα ίδια πάγια έξοδα και τους ίδιους πελάτες, αναπτυξιακός σχεδιασμός προκύπτει αν στο βασικό σχεδιασμό προστεθούν νέες δραστηριότητες, νέοι πελάτες, νέα πάγια έξοδα, κ.ά.).

  7. Εξασφάλιση ενός “ζωντανού” σχεδίου που ενημερώνεται και αλλάζει συνεχώς (το κάθε σχέδιο της επιχείρησης θα πρέπει να ενημερώνεται συνέχεια κάθε τρίμηνο αλλά και κάθε έτος).

  8. Ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και καινοτομιών (η επιχείρηση θα πρέπει να αξιοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο για να προωθήσει και να διαφημίσει τα προϊόντα της).

  9. Εξασφάλιση αποτελεσματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης του προσωπικού (η επιχείρηση θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να εκπαιδεύσει το προσωπικό της σε κάθε τομέα και σε πολλά τμήματα, να του μεταδώσει νέες γνώσεις και δεξιότητες, να τους φέρει σε επαφή με νέες χρήσεις της τεχνολογίας).

  10. Διατήρηση και εστίαση στην αγορά μέσα στα πλαίσια της επιχείρησης (είναι απαραίτητο μια επιχείρηση να ελέγξει τα έξοδα της και να αξιοποιήσει σωστά τους πόρους που σχετίζονται με την αγορά της. Και κάτι άλλο, όσο σημαντικός και να είναι ένας σχεδιασμός για μία επιχείρηση σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να καταναλώνει τόσο πολύ χρόνο για την επιχείρηση σε σημείο που να την καθιστά, διοικητικά αναποτελεσματική).


SME = Small Medium Business

SOHO = Small Office Home Office (Business)


Συμπέρασμα

Μία επιχείρηση είναι ζωντανός οργανισμός και οι ανάγκες τις αλλάζουν, που δραστηριοποιείται σε μία επιχειρηματική αγορά όπου ομοίως είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που διακατέχεται από ιδιαιτερότητες και συνθήκες που αλλάζουν και λίγο-πολύ σε κάθε κλάδο υφίστανται αλλαγές, ίσως με κάποιον διαφορετικό ρυθμό βέβαια, από κλάδο σε κλάδο. Εδώ όμως υφίσταται μία λεπτή ισορροπία, καθώς από τη μία η εταιρεία έχει το στρατηγικό της σχέδιο, αλλά από την άλλη υπάρχουν αυτές οι αλλαγές, όμως οι συνεχόμενες προσαρμογές, είτε σε οργανωτικό, είτε σε προϊοντικό επίπεδο θα πρέπει να γίνονται μέσα σε κάποια όρια τα οποία δεν αλλοιώνουν την εικόνα της και που δεν προκαλούν σύγχυση στον οργανισμό. Η εταιρεία δεν πρέπει να λειτουργεί σε πανικό ή ακόμα καλύτερα θα πρέπει να έχει φροντίσει να έχει εκείνες τις άμυνες που δεν θα την αφήνουν να λειτουργεί με πανικό ή πιο απλά: "δεν θα κυνηγάει την ουρά της". Η εμπειρία έχει καταδείξει πως εταιρείες που είτε κάνουν πολύ εύκολα κουρελόχαρτα τους στρατηγικούς της σχεδιασμούς, είτε η στρατηγική τους δεν υπηρετείται σωστά και από την τακτικής τους και το αντίστροφο, δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά...


Γεώργιος Δασκαλέλος

Σύμβουλος Στρατηγικής Marketing και Επικοινωνίας

Σχόλια


Marketing-Communications-Blog-And-Articles
Search By Tags
bottom of page