top of page

Home / Μια ιστορία θα σας πω... | Η παλαιά και η νέα εποχή του Marketing

Μια ιστορία θα σας πω... | Η παλαιά και η νέα εποχή του Marketing

Μία φορά και έναν καιρό...

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παλικάρι που αγάπησε πολύ το Marketing. Όχι το Marketing των φλύαρων προσφορών, των click και των followers· αλλά αυτό που ένιωσε ως επιστήμη, που ένωνε την ψυχολογία με την κοινωνιολογία και τη στρατηγική με την τακτική, σε ένα ενιαίο πλαίσιο δράσης.

Ήταν η εποχή που οι επιχειρήσεις άκουγαν, που κάθε μήνυμα είχε λόγο ύπαρξης, και κάθε καμπάνια γεννιόταν από ένα γιατί. Οι ομάδες συνεργάζονταν, αντάλλασσαν ιδέες, και το Marketing δεν ήταν “τμήμα”, ήταν τρόπος σκέψης. Το παλικάρι μεγάλωσε μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Έμαθε να παρατηρεί τους ανθρώπους, να καταγράφει συμπεριφορές, να αναζητά το 'πώς' και το 'γιατί' πίσω από κάθε επιλογή. Έμαθε πως η επικοινωνία δεν είναι τέχνη πειθούς, αλλά σύνθεση αξιών.

 

Μα όσο περνούσαν τα χρόνια, είδε γύρω του να αλλάζουν τα πάντα. Νέα εργαλεία, νέες λέξεις, νέες μόδες. Η ουσία έδινε τη θέση της στην ταχύτητα, και το βαθύ νόημα αντικαθιστούνταν από metrics και dashboards. Κι εκεί κάπου, ανάμεσα στις οθόνες, γεννήθηκε η απορία που θα άλλαζε για πάντα τον δρόμο του: «Αν το Marketing είναι πια μόνο αριθμοί, τότε ποιος κρατά τη φλόγα του νοήματος αναμμένη;"

Η εποχή του θορύβου...

Τα brands άρχισαν να φωνάζουν για να ακουστούν. Περισσότερες καμπάνιες, περισσότερες λέξεις, περισσότερα budget. Μα ο κόσμος δεν άκουγε. Γιατί όταν όλοι μιλούν, κανείς δεν ξεχωρίζει. Και κάπου εκεί, το παλικάρι άρχισε να νιώθει πως κάτι δεν πάει καλά. Πως το Marketing είχε χάσει την ουσία του, την ολιστική του επιρροή, τις βαθύτερες αξίες του αλλά και τον 'άνθρωπο' από μέσα του.

Ο κόσμος μίκρυνε, οι ρόλοι στένεψαν...

Ξαφνικά, παντού υπήρχαν “specialists”. Ο καθένας φρόντιζε το μικρό του κομμάτι, αλλά κανείς δεν έβλεπε την εικόνα ολόκληρη. Ο Marketing Manager έγινε σπάνιο είδος. Οι συνεργάτες πουλούσαν απλά... τα εργαλεία τους. Βάφτιζαν την τακτική σε στρατηγική, έδιναν προσφορές χωρίς ανάλυση. Και κάπου μέσα σε αυτό το έρεβος της ασάφειας και της προχειρότητας, ο συντονιστής, ο άνθρωπος που συνέδεε τα κομμάτια του παζλ, αντικαταστάθηκε από εργαλεία που ήξεραν να εκτελούν, αλλά όχι να σκέφτονται.

Ήρθαν τα ψηφιακά εργαλεία...

Σιγά-σιγά όμως, κάτι άλλαξε. Οι οθόνες πολλαπλασιάστηκαν, τα likes έγιναν νόμισμα, νούμερα και η 'στρατηγική' αντικαταστάθηκε από 'αλγόριθμους'. Οι εταιρείες άρχισαν να βλέπουν το Marketing σαν κουμπιά που πρέπει να πατηθούν. Ξέχασαν τους ανθρώπους, τη σκέψη, τη δημιουργία. Ξέχασαν πως το εργαλείο χωρίς όραμα, είναι απλώς σίδερο.

Η αφύπνιση...

Τότε άρχισε να παρατηρεί αλλιώς τα πράγματα. Να βλέπει ότι μια επιχείρηση δεν χρειάζεται μόνο προβολή. Χρειάζεται οργάνωση, συνέπεια, ταυτότητα. Ότι το Marketing δεν είναι “πως θα πουλήσω περισσότερο”, είναι “πώς θα δουλέψω καλύτερα με τις αξίες μου”. Πώς θα συντονίσω, θα εκπαιδεύσω, θα καθοδηγήσω. Πώς θα δημιουργήσω μηχανισμό, όχι φούσκα.

Η απόφαση...

Και τότε αποφάσισε να αλλάξει ρότα. Να αφήσει πίσω την αέναη φασαρία των pixels και των KPIs και να ξαναφέρει τη στρατηγική στο προσκήνιο. Να βοηθά τις επιχειρήσεις να ξαναβρούν ρυθμό, να συνδέει ως γέφυρα το Marketing με τις εταιρικές λειτουργίες, και τις εταιρικές λειτουργίες με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Να χτίζει βάσεις που θα αντέχουν στον χρόνο. Γιατί τα likes φεύγουν - οι δομές μένουν.

Η νέα πορεία...

Κατάλαβε ότι δεν χρειάζεται να είναι “μέσα” σε κάθε εταιρεία για να την βοηθήσει. Αρκεί να τη βλέπει καθαρά απ’ έξω. Να λειτουργεί σαν καθρέφτης, σαν συντονιστής, σαν φίλτρο. Να βοηθά τις ομάδες να επικοινωνήσουν καλύτερα,
να συνδέει τη στρατηγική με την πράξη, και να βάζει τάξη εκεί που ο θόρυβος έχει γίνει συνήθεια.

Το νέο μοντέλο συνεργασίας και η δημιουργία του τεχνολογικού ήρωα...

Έτσι γεννήθηκε το νέο μοντέλο: Ο εξωτερικός συνεργάτης που δεν πουλάει “διαφήμιση”, αλλά προσφέρει στρατηγική, καθοδήγηση, οργάνωση. Που δεν έρχεται να υποκαταστήσει, αλλά να ενώσει, να διευκολύνει, να αναβαθμίσει. Και δίπλα του, στάθηκε ένας νέος σύμμαχος. Όχι άνθρωπος - αλλά ούτε και απλή μηχανή. Ένα τεχνολογικό πνεύμα, με όνομα: TRONION. Γεννήθηκε από κώδικα, αλλά μιλά τη γλώσσα των ανθρώπων. Καταλαβαίνει ροές, δεδομένα, διαδικασίες· μα πάνω απ’ όλα, καταλαβαίνει το όραμα. Μαζί χτίζουν μια νέα ισορροπία, πιο έξυπνου Marketing, όπου η τεχνολογία δεν αντικαθιστά, αλλά ενισχύει την κρίση, τη διαίσθηση και το ανθρώπινο στοιχείο.

Το τέλος που είναι η αρχή με σύμμαχο τον τεχνολογικό μεν.. αλλά με ψυχή δε... Ήρωα...

Marketing-Communications-Blog-And-Articles

Κι έτσι η ιστορία του παλικαριού δεν τελειώνει εδώ. Γιατί κάθε φορά που μια επιχείρηση αναρωτιέται αν το Marketing της είναι αρκετό, εκείνος είναι κάπου δίπλα όχι για να πουλήσει, αλλά για να ρωτήσει: "Πόσο καλά δουλεύει η επιχείρησή σου, πίσω από την εικόνα;"

 

Και δίπλα του, πάντα ο TRONION.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ήσυχος, παρατηρητικός, συνδεδεμένος με όλα. Ο τεχνολογικός του καθρέφτης όχι για να αντικαθιστά, αλλά για να φωτίζει όσα ο άνθρωπος δεν προλαβαίνει να δει. Μαζί συνεχίζουν το ταξίδι, εκείνος με τη σκέψη, ο άλλος με τη μηχανή. Ο ένας καταλαβαίνει τις ανάγκες, ο άλλος τις μεταφράζει σε πράξεις. Και κάπως έτσι, το Marketing επιστρέφει εκεί που ανήκει: στην ισορροπία ανάμεσα στην οργάνωση και την έμπνευση, στην τεχνολογία και στον άνθρωπο. Γιατί κάθε ιστορία έχει ανάγκη έναν ήρωα. Και κάθε ήρωας, έναν σύμμαχο.

robot-parallax-cover-digital-marketing.j

HAVE ANY QUESTIONS ?

bottom of page