Marketing: Όπως λέμε Διαμάντι.
- Georgios Daskalelos

- 4 Ιουλ
- διαβάστηκε 3 λεπτά
Έγινε ενημέρωση: 20 Σεπ
To Marketing είναι το Διαμάντι μου: Γιατί η Πολυπλευρικότητα δεν αναιρεί την ποιότητα.
Πώς η ενασχόληση με διαφορετικές όψεις του Marketing και των Εταιρικών Λειτουργιών συνθέτει μια πιο ουσιαστική επαγγελματική ταυτότητα. Μήπως τελικά η πιο ακριβή εξειδίκευση είναι η πολυπλευρική ενασχόληση με αγάπη και επίγνωση(;).

Σε διάφορες συζητήσεις και επαγγελματικά τραπέζια, με πελάτες, συνεργάτες, κ.ά., ακούω συχνά την εξής φράση:
- "Εσύ, τελικά, τι κάνεις; Κάνεις Marketing;".
- "Κάνεις οργάνωση; Κάνεις εταιρικές διαδικασίες; Ψηφιακό μετασχηματισμό;".
Και σχεδόν πάντα ακολουθεί:
"Μήπως κάνεις πολλά διαφορετικά πράγματα; Μήπως δεν έχεις εξειδίκευση;".
Η απάντησή μου είναι σταθερή. Και έρχεται βαθιά από μέσα μου:
Σαν το Διαμάντι!
Για εμένα, το Marketing είναι το διαμάντι μου. Και τι εννοώ(;)
Και όχι! δεν εννοώ απλώς ότι είναι πολύτιμο. Εννοώ ότι το βλέπω, το αγγίζω, το αισθάνομαι έτσι. Με εκτίμηση, σεβασμό και αγάπη. Ένα διαμάντι δεν είναι απλώς όμορφο. Έχει αξία, έχει σκληρότητα, έχει ποιότητα, έχει λάμψη.
Κυρίως όμως έχει πολλές πλευρές και καθεμία από αυτές αντανακλά διαφορετικά το φως. Άλλοτε ζεστά και απαλά. Άλλοτε κοφτερά και δυναμικά. Κάποιες όψεις του φαίνονται αμέσως, άλλες χρειάζονται προσοχή, περιστροφή, φως και γωνία για να τις ανακαλύψεις.
Και ξέρεις κάτι;
Όταν πραγματικά θαυμάζεις ένα διαμάντι, δεν το πετάς σε μια γωνιά βιτρίνας. Το εκθέτεις όπως του αρμόζει. Το φωτίζεις σωστά. Το στρέφεις. Το αφήνεις να μιλήσει. Δεν κοιτάς μόνο μία πλευρά του. Γιατί τότε χάνεις την ομορφιά του συνόλου. Το ίδιο ισχύει και με το αντικείμενο που αγαπάς.
Αν είναι το Διαμάντι σου, του αξίζει αγάπη και προσήλωση. Του αξίζει να το δεις πολυπρισματικά, σε όλες του τις διαστάσεις και γωνίες. Γιατί τότε μόνον γνωρίζεις της ολότητα της ομορφιάς του.
Έτσι και για μένα το Marketing είναι στρατηγική, είναι αφήγηση, είναι δομή, είναι τακτική, είναι τεχνολογία, είναι μετασχηματισμός. Είναι όλα αυτά μαζί. Όχι γιατί 'θέλω να τα κάνω όλα', αλλά γιατί όλα αυτά συνδέονται οργανικά μεταξύ τους είναι πλευρές του ίδιου πυρήνα.
Η πλάνη του ‘Στενού’ Ορισμού της Εξειδίκευσης
Έχουμε συνηθίσει να αποθεώνουν κάποιοι τη "μοναδική ιδιότητα". Αλλά αν το σκεφτεί κανείς, σε πολλά επαγγέλματα, η πολυπλοκότητα και η συνθετότητα θεωρούνται πλεονέκτημα και όχι αδυναμία. Αρκετά τα παραδείγματα στον καλλιτεχνικό κόσμο -και μην ακούσω κανέναν να μου πεις πως και το Marketing δεν έχει καλλιτεχνική βάση...-:
Ηθοποιοί που είναι και σκηνοθέτες.
Τραγουδιστές που γράφουν στίχους.
Συνθέτες που παίζουν και όργανα.
Στιχουργοί που συνθέτουν μουσική.
Όμως, εξίσου καταπληκτικοί είναι και εκείνοι οι καλλιτέχνες που αφιερώθηκαν αποκλειστικά σε ένα μόνο κομμάτι της τέχνης τους, είτε εκείνοι που ασχολήθηκαν με περισσότερα. Δεν είναι δογματικό ούτε προς τη μία κατεύθυνση ούτε προς την άλλη. Ούτε προφανώς είναι απαραίτητο να κάνεις πολλά για να είσαι καλός. Ούτε είναι αδύνατον να είσαι εξαιρετικός σε περισσότερα από ένα.
Άρα... το ζητούμενο δεν είναι ο αριθμός των ρόλων, αλλά η ποιότητα της ενασχόλησης. Η προσήλωση. Η αγάπη, η μελέτη, η τεχνική και η πρόθεση πίσω από κάθε σου επιλογή.
Το τρίγωνο της επιτυχίας: Αγάπη, Ποιότητα, Αρμονία.
Το Τρίγωνο της Ποιότητας
Η επαγγελματική μου φιλοσοφία στηρίζεται σε ένα τρίγωνο:
Αγάπη - Ποιότητα - Αρμονία/ Συνδυασμός.
Αγάπη: Να σε ενδιαφέρει πραγματικά το αντικείμενο, να θέλεις να εμβαθύνεις, να το εξελίσσεις.
Ποιότητα: Ανεξαρτήτως του πόσες πτυχές υπηρετείς, να τις υπηρετείς καλά.
Αρμονία/ Συνδυασμός: Όχι διασπορά άτακτη, αλλά οργανική σύνθεση.
Για μένα, αυτό δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη. Είναι ο τρόπος που λειτουργώ καθημερινά: αναλύοντας, συνθέτοντας, οργανώνοντας, καθοδηγώντας. Όλα με κοινή πυξίδα την ουσία και την επίδραση του έργου.
Οπότε λοιπόν:
Δεν κάνω "πολλά". Κάνω ένα πράγμα – με πολλές όψεις. Υπηρετώ την ανάπτυξη, την οργάνωση και τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων αλλά πάντα με πυρώνα το Στρατηγικό και συντονισμένο άρτια και αρμονικά Marketing.
Είμαι εκεί για να αποκωδικοποιήσω την πληροφορία, να γεφυρώσω στρατηγική και πράξη, να συντονίσω ανθρώπους και λύσεις. Είμαι ο κρίκος ανάμεσα στο ζητούμενο και στο υλοποιήσιμο. Όχι γιατί 'έτυχε' αλλά γιατί το διαμάντι μου το απαιτεί.
Συμπέρασμα:
Αν έχεις βρει το αντικείμενο που αγαπάς, μην επιτρέψεις να σε περιορίσουν. Μην φοβηθείς να το εξερευνήσεις πολύπλευρα, με μεθοδικότητα και αυθεντικότητα. Γιατί στο τέλος της ημέρας, αυτό που μετράει δεν είναι αν έκανες ένα ή πέντε πράγματα. Είναι αν τα έκανες με αγάπη, με ποιότητα και με ουσιαστικό συνδυασμό. Η πιο ουσιαστική εξειδίκευση είναι η συνθετική.
Γεώργιος Δασκαλέλος
Σύμβουλος Marketing και Εταιρικών Λειτουργιών με Ψηφιακό Μετασχηματισμό































Σχόλια